תגים חכמים בעולם הקמעונאות ורשתות האופנה

תגים חכמים בעולם הקמעונאות ורשתות האופנה
פעמים רבות כשמדברים על ניהול מלאי חכם חושבים על צעצועים /כלי מטבח או כלי חשמל. אך למעשה אחד מענפי הייצור והייבוא כאחד, הוא ענף האופנה. למעשה אחד מהענפים הקשים ביותר לניהול מלאי, לעומת מוצר שמגיע ארוז באריזה לביגוד והנעלה אין אפשרות להדביק את הברקוד על הבגד ולכן מצמידים אותו לתגית שמצורפת לבגד באמצעות חוט קשור / באמצעות סיכת ביטחון/תג תפור ועוד..

משמעות הסימון והתיוג של פריטי אופנה

הצורך לסמן את הפריטים, ממש כמו בכל תחום, גם בענף האופנה משמש למספר צרכים ושימושים- ולא רק לצורך ביצוע ספירות מלאי בסוף השנה. מעקב אחר הפריטים והיכולת לעקוב אחרי המלאי במידת הניתן מאפשרת לנייד סחורה בין סניפים וכן ללמוד על האופן שבו הסחורה נמכרת בכל רגע נתון.

ככל שהסימון על הפריטים השונים, יכיל מידע רב יותר, כך העובדים השונים בכל רמות התפעול והניהול יוכלו לעשות בהם שימוש בכל רגע נתון.

ניהול המלאי בעת קבלת הסחורה – הסימון של כל המוצרים בשלב ההתחלתי מאפשר מעקב אחר הזמנת הסחורות והחלוקה ההפצה לסניפים השונים.

החיבור של כל האינפורמציה למערכת ממוחשבת יכולה לאפשר לכל העובדים והמנהלים בסניפים השונים לקבל מידע עדכני לגבי מצב הסחורה ולהיות מסוגלים להזמין עוד סחורה מראש כדי שלא תחסר בחנות או לחילופין במידה ובסניף יש לקוח שמבקש פריט שחסר ניתן יהיה להפנות אותו לסניף אחר או להזמין עבורו את הפרטי מסניף אחר.

עלויות תגיות סימון לבגדים

בשונה ממוצרים ארוזים שמודבקות עליהם מדבקות ברקוד על ביגוד והנעלה יש צורך להדביק את הברקוד על תווית נוספת- המשמעות הישירה היא הגדלת העלויות בצורה משמעותית אלא אם כן רשת האופנה יכולה לחייב את יצרן הטקטסיל לספק מראש את פריט הלבוש עם תג RFID תפור לבגד.

כל אלמנט שמתווסף בצורה חיצונית לבגד כמו תווית קרטון/ חוט לחבר את התווית לבגד, מדבקת ברקוד – כל אחד מהפריטים הללו עולים כסף ומצריכים עבודה ידנית שגם היא כרוכה בעלויות. ההדבקה, החיבור לבגדים...
התגים מאפשרים לחבר את התג על גבי תגיות הבד שנתפרות לבגד כבר בשלב הייצור וחוסכות את כל שלב ההדבקה וחיבור התווית החיצונית על גבי הבגד. 
הרעיון הוא שעוד בתהלים הייצור יתצרן הטסטיל, הלבוש יצמיד את התג לפריט ויתייג אותו.

ולא לדבר על החיסכון הגדול בנייר שהופך לפסולת שבאופן הזה נחסך.

סימון חכם הוא גם יותר משתלם

בחברות גדולות בעולם כגון: ZARA, DECHATLON, FOOT LOCKER , WALL MART כבר הבינו את היתרונות הגדולים של התגים, גם לחיסכון האדיר בתשומות כח אדם ודפוס ובעיקר את התועלת העצומה שהם מאפשרים בכל אחד מהשלבים בתהליך הייצור.

העובדה שהתגים מוצמדים לבגד בשלב התפירה מאפשרת מעקב אחר הפרטים כבר מהשלב הזה – מרגע שהם תפורים על הבגד ניתן לעקוב אחריהם ולדעת בדיוק איפה הם ממוקמים- כמובן זה מחייב גם את ההתקנה של הקוראים וכן מסופונים קוראי RFID בנקודות שונות כמו במקום שבו תופרים את הבגדים וכד'.

באופן זה יכולות להימנע שגיאות ואובדן של פריטים וגם ניתן לעקוב אחר הספק בזמן אמיתי.
כאשר הפריטים מגיעים למחסן אין צורך לבצע ספירה מחודשת רק להניח את הסחורות במקום.
החיבור של התגים למערכת הממוחשבת יאתר את ההתאמה בין הנתונים ויצביע על אי התאמה במידה וקיימת.
 
כך בדיוק יקרה גם בשלב העברת הסחורות לסניפים השונים והתקנתם על המדפים בחנויות.

תהליך ניהול מלאי מעולם לא היה פשוט יותר, יעיל יותר, מדוייק יותר והכי חשוב לא תלוי כ"א .

החלום הרטוב של מנהלי השיווק, מנהלי רשתות האופנה

מנהלי שיווק אוהבים נתונים- חשוב להם לדעת כמה שיותר פרטים לגבי ההתנהלות של הצרכנים בחנות , האופן שבו הם מגיבים למוצרים, משך הזמן שלוקח להם למדוד בגדים ולקבל החלטה...ועוד ועוד. ככל שיותר אינפורמציה יכולה להיאסף בצורה כמותית כך יכולים מנהלי השיווק להבין את הנקודות החזקות ואו את החולשות לגבי מוצרים מסוימים ולהציע פתרונות מתאימים.

היכולת של התגים לתקשר עם מערכות מרכזיות כגון נקודות המכירה POS, מערכות ה ERP, מערכות ה WMS מאפשרת קבלת נתונים שבעבר מעולם לא היו יכולים להתאפשר – התקנת קוראים לתגים גם בחדרי ההלבשה יוכלו העביר מידע לגבי משך זמן מדידה שלהם- כמובן כל זאת תוך שמירה קפדנית על צנעת הפרט!

לעומת מצלמות שמתעדות את התנהגות הצרכן ופולשות לפרטיות התגים החכמים מאפשרים איסוף מידע כמותי איכותי ומדויק בלי לפגוע בפרטיות של הצרכנים. המידע הנאסף על המוצרים רלוונטי למוצרים ולא למי שצורכים אותם ובאופן כזה משרתת גם את הצרכנים כדי שהשירות והלימוד שמתבצע על תהליכי הרכישה יגרום לשיפור ולהתייעלות.

התגים יוכלו לתרום גם לצמצום תופעת הגניבות ANTU THEFT SOLUTIONS יאפשרו את המעקב אחרי הפריט עד יציאתו מהחנות- באמצעות סימון חכם ועדכון של התג לגבי הימצאותו בחנות בסניף מסוים והגדרת השטחים של החלל כל מי שיצא עם פריט שלא סומן במערכת המחשב = דרך הקופה המערכת תדע ותוכל להתריע בדיוק כמו שכיום עושים תגים מגנטים.

יתרונות נוספים של שימוש בטכנולוגיה:

- חיפוש פריט בחנות – מונע מצב של OUT OF STOCK ואבדן מכירה- מי מאיתנו לא חווה מצב שהוא מחפש מידה מסוימת מפריט מסויים בחנות ולא מוצא ולעומת זאת הפריט "יושב" במקום נסתר מצב זה גורם לאבדן מכירה לרשת ומאידך לחווית קניה מאכזבת אצל הלקוח. באמצעות מסופון מתאים, ניתן יהיה לאתר פריט ע"י ביצוע שאילתה ולזהות באופן מידי את מיקומו גם הוא מוסתר ע"י בגד אחר.
- ספירות מלאי מתגלגלות מהירות – מאפשר ביצוע ספירה מהירה מתגלגלת בכל רגע של היום וחלק אותה גם לפי איזורים בחנות .
- זיהוי איזורים "חמים" "קרים" – באמצעות התקנת קוראים נייחים של RFID בחנות ניתן ללמוד רבות על תנועת הלקוחות בחנות ולתכנן ניהול פלנוגרמות ( תוכנית מידוף) יעילה שתניב הכנסות רבות יותר לרשת הקמעונאית.

אין ספק – תג חכם אחד שמוצמד לבגד חוסך כל כך הרבה כסף וזמן ותורם כל כך הרבה מידע -זו בפירוש הדרך למכור בגדים בשנים הקרובות ואם אתם עוד לא מכירים אותה אז חשוב מאוד שתתחילו.
צוות המומחים שלנו בחברת בוס דיימקס מנוסה ומיומן ועובד עם חברות אופנה רבות וישמח לסייע לכם להטמיע את התגים החכמים גם בבגדים שלכם. כל מה שתצטרכו לעשות הוא רק להקליק פה

בין לקחות בוס דיימקס בתחום RIFD ניתן לראות חברות מובילות כגון ZARA גוטקס מותגים , משרדי ממשלה, גופים יצרניים , גופים בטחוניים ועוד ועוד.