IOT מה זה?

IOT מה זה?
אין ספק שהקדמה הטכנולוגית כיום מאפשרת לנו הרבה יותר שליטה מרחוק על מידע ומיקום – אך היא גם מאפשרת לנו שליטה ממשית על מכשירים ומוצרים שאנחנו לא נמצאים פיזית בקרבתם. IOT- קיצור למושג Internet of Things- ובתרגום לעברית רשת של דברים- עוסק ביכולת לחבר באמצעות רשת האינטרנט בין חפצים דוממים שבאמצעות אלקטרוניקה שמשלבת גם תוכנה וחיישנים ניתן לקיים עמם תקשורת.
 

איך זה נולד?

 
היכולות הללו הן תוצאה של טכנולוגיות תקשורת אחרות קיימות כמו האינטרנט האלחוטי וההתפתחות המואצת מאוד של הטלפונים הסלולריים והאפשרות לגבות מידע בענן. היכולת לקיים קישוריות בעלות נמוכה מאוד מאפשרת את ההתקדמות הגדולה של התקשורת עם חפצים.
 

למה זה טוב ברמה האישית?

 
בחיי היום יום האישיים אנחנו מכירים את התקשורת הזו בבית החכם ובאפשרויות להפעיל או לכבות מכשירים שונים מרחוק וכמובן להיות מודעים לפעולות בבית גם כשאיננו ממוקמים בו פיזית. ניתן להפעיל את מכונת הכביסה או המזגן והחימום ברכב מרחוק, ניתן להדליק או לכבות את התאורה והטלוויזיה, ניתן להיעזר במוצרים שעונדים או נלבשים על הגוף כדי למדוד ולעקוב אחרי מדדים בריאותיים שונים כמו דופק, צעדים ושריפת קלוריות . וגם ברמות גבוהות יותר של סיוע בריאותי כמו מעקב אחר שתלי וקוצבי לב, יכולת להפעיל לחצן מצוקה מרחוק ועוד. כמובן שהאפשרויות הן אין סופיות וקצב ההתפתחות המואץ שלהן לא פוסח גם על ההיבטים השיווקיים.
 
יתרונות בזירה העסקית
 
וכבר היום ניתן לראות חברות ורשתות שעושות שימוש בטכנולוגיה של IOT למעקב אחרי סחורות , עבודה, רכבים, חיות ואפילו ברמה השיווקית כשניתן לקבל אינפורמציה מידית על תנודות בטרנדים וביקושים.
 
אם נלך כמה צעדים קדימה האפשרות הזו יכולה לשמש לעוד הרבה מאוד שימושים גם ברמת הניהול העסקית.
 
אם כיום ניתן לעקוב באמצעות מצלמות מרחוק על סביבת העבודה – באמצעות טכנולוגיה מתקדמת כזו ניתן יהיה גם לעקוב באופן מאוד מדויק וישיר אחרי מלאים וסחורות בכל אחד מהשלבים שהם עוברים בתהליך הייצור והאריזה ועד ההגעה שלהם לצרכן הסופי.
 
לצרכנים רבים יש היום כרטיסי מועדון מגנטיים – השלב הבא מדבר על הזיהוי באמצעות טכנולוגיה של IOT בכניסה לחנות או אפילו לקניון וסנכרון מקדים של המערכות התומכות במידע כך שיאפשרו את הזיהוי ואת הצורך שלנו יוכלו להציע לנו מבצעים או סיוע בנגישות והגעה למוצר המבוקש בלי להזדקק לשירות אנושי או להמתין לתורנו. כמובן שבטכנולוגיה הזו האפשרויות לקיים משלוחים של מוצרים הופכת גם היא לטובה יותר והיא כמובן יכולה לסייע גם בניטור אחרי המוצרים במידה ויש מי שרוצה לגנוב אותם.
 
פעילות ניהול יעילות
 
כדי שמנהל מחסן או מנכ"ל חברה המשווקת מוצרים יוכלו לפקח על ניהול המלאי ולדעת מה מצב המלאי בחנות, במחסן או על פס היצור, עד היום הייתה דרושה הרבה מאוד עבודה אנושית הכוללת בקרה ובקרה על הבקרה. עובדים שתפקידם לבצע ספירות לפעמים כמה פעמים ביום או אפילו כל שעה. מה שהביא גם לשחיקה גבוהה מאוד בקרב העובדים וגם לא תמיד הביא למידע מדויק. המעבר בשנים האחרונות יותר ויותר לשיטות טכנולוגיות מתפתחות מביא לייעול גדול של התהליך כולו ולהרבה מאוד אפשרויות חדשות המייתרות את תפקיד הספירה האנושית מחד וגם את הטעויות האנושיות מאידך. ואם ברמה היומית מדובר בהקצאת משאבים גדולים הרי שבסיום השנה העבודה והתכונה הרבה סביב כל הפעולות של ספירות מלאי בעסקים יצרה לחץ ועומס גדולים.
 
כל ניהול המלאי והפעילות המושקעת סביב ספירות מלאי תהפוך להיות עוד שורה במשימות ביומן, בעוד כיום הפעולות הללו לבדן מצריכות הרבה מאוד כח אדם זמן ומשאבים. שימוש בקוראי כרטיסים מגנטיים , תגים חכמים וחיבור אינטרנטי יהפכו את אחת מהמשימות המורכבות ביותר לחברות לפעולה שניתן לבצע ממש בכל רגע ורגע בלחיצת כפתור.
 
למה חשוב לשים לב?
 
בד בבד לצד ההתפתחות הטכנולוגית המאפשרת מתפתחת גם טכנולוגיה מקבילה שמאבטחת את המידע ומצפינה אותו במטרה לא לאפשר למידע להגיע למקומות שלא להם הוא מיועד. הצורך לאבטח את המידע האינטרנטי לא שונה מהצורך לאבטח את הבית או את הסחורות במפעל ברמה הפיזית וכל עבודת פיתוח שמאפשרת שימוש בטכנולוגיה חכמה מחייבת התייחסות חכמה והרמטית גם ביכולות האבטחה והאפשרות לעקוף את הטכנולוגיה.
לכן כשמדברים על IOT ממש בצמוד חייבים להתייחס לרמות ושיטות האבטחה של השירות ואו המוצרים ולוודא שהשירות והאבטחה המוצעים יסייעו להשגת תוצאות רצויות שמאוד חיוביות ומאפשרות יעילות וחיסכון גדולים שחשוב שישמרו לאורך זמן.
 
אנחנו בדיימקס מאמינים בקדמה הטכנולוגית ופועלים בנחישות ובאהבה להטמיע אותה בקרב עסקים ולקוחות. כדי לפנות אלינו כל מה שצריך הוא להקליק