ספירת מלאי

ספירת מלאי

ספירת מלאי - כך תכין את העסק בתור בעלים

ספירת מלאי הינה תהליך בו מתבצעת ספירה פיזית של המוצרים הקיימים בבית העסק ובמחסנים, אם ישנם כאלה. מטרתה לוודא כי ישנה התאמה בין המוצרים הקיימים באופן פיזי לבין רישומי המלאי הקיימים בבית העסק.

חשיבות ספירת מלאי

את ספירת המלאי יש לערוך פעם בשנה, אך מומלץ לערוך אותה כל כמה חודשים, וזאת בשל חשיבותה הגדולה. באמצעות ספירת המלאי ניתן לאתר חוסר התאמה בין הרישומים למלאי הקיים, לבחון האם ישנם חוסרים במלאי, מאיזו סיבה ולהשלימם, למנוע אי סדר וחוסר שליטה על הנעשה בבית העסק, לאתר מוצרים אשר אינם בשימוש ועוד.

חברות בתחום

חברות קטנות וחנויות עורכות לרוב את ספירות המלאי שלהן באופן עצמאי מכיוון שכמות המוצרים שלהם קטנה יחסית, אך עבור מפעלים גדולים, חברות קמעונאיות, ארגונים ובתי עסק גדולים ספירת המלאי היא קשה מאוד עד בלתי אפשרית ולכן הם נעזרים בחברות חיצוניות העורכות את ספירת המלאי באמצעות מערכות ניהול מלאי מתקדמות, מסופונים ייעודיים וקוראי ברקוד מקצועיים. עקב רגישותה וחשיבותה הגדולה של ספירת המלאי חשוב לבחור בחברה בעלת ניסיון וותק של שנים, מקצועית ואמינה אשר תדע לערוך את ספירת המלאי בצורה מדויקת, מקצועית ובזמן קצר ותדע להעניק ללקוח בסוף התהליך דו"ח מדויק המשקף את המלאי הקיים בחברה. 
 
אחת החברות הוותיקות והמקצועיות ביותר בתחום ניהול וספירת מלאי היא חברת בוס דיימקס (BOS DIMEX) נקסט ליין הפועלת מעל לעשרים ושש שנים בתחום מערכות איסוף נתונים אוטומטיים ומעניקה שירותים לענפים רבים במשק, בניהם: מפעלי תעשיה, כוחות הביטחון ועוד. חברת בוס דיימקס נקסט ליין מייצגת את היצרנים הבולטים והמקצועיים בעולם בתחום קוראי הברקוד מסוגים שונים, מדפסות ברקוד מסופונים ועוד, וכן מעניקה שירותים בתחום הפקת מדבקות ברקוד, מדבקות איתור, תוויות, תגים ועוד. מעבר לכך, חברת בוס דיימקס מפתחת ומנהלת מערכות ותוכנות לניהול מלאי המתאימות למערכות ההפעלה השונות וכן מספקת שירותי ניהול וספירת מלאי עבור חברות וארגונים.

מוצרים לניהול ספירת מלאי

את ספירת המלאי מומלץ לערוך בעזרת כלים מקצועיים ואמינים אשר יספקו לבית העסק תמונת מצב נכונה ומדויקת. בחירה נכונה של מוצרים תקל על תהליך הספירה ואף תקצר אותה משמעותית.
 
בין המוצרים המשמשים לספירת מלאי:
  • קוראי ברקוד שתפקידם לסרוק את המוצרים ולהעביר את המידע לתוכנות ייעודיות
  • תוכנות לספירת מלאי המסייעות לרכז את המידע הנאסף ולתת תמונה מדויקת על המלאי בבית העסק
  • תוכנות להפקת מדבקות אשר המובילה בניהן היא תוכנת BARTENDER מבית SEAGULL המאפשרת הפקת מדבקות ברקוד, תגים, כרטיסים ועוד. מעבר לכך, היא מסייעת בקיטלוג הפריטים ושמירה על רישום מסודר ומאורגן שלהם. ניתן להתאים את תוכנת BARTENDER לצרכי הלקוח ובעזרתה לייעל ולזרז את תהליכי העבודה
  • מסופוני מלאי אשר תפקידם איסוף נתוני המלאי באמצעות סריקת ברקוד והעברת המידע לתוכנה מרכזית. הבולט והמקצועי בניהם הוא מסופון TC56 מבית ZEBRA. זהו מסופון אלחוטי סלולרי המיועד לאנשי שטח כגון: אנשי מכירות, טכנאים, אנשי שיווק, שליחים ועוד. למסופון קורא ברקוד מובנה חד מימדי ודו מימדי המאפשר סריקה מהירה ויעילה החוסכת זמן עבודה, מעבד חזק, מערכת הפעלה אנדרואיד, מסך גדול ונוח לשימוש, עמיד בפני נפילות ומים, בטריה ארוכת טווח ועוד